Reviews
Wat ze zeggen over...chiptuning
Hallo,
Ik heb mijn auto laten tunen bij dit bedrijf. Met als resutaaat dat mijn auto een Vw passat van 100 pk naar circa 135 pk is gegaan. Hij rijdt grandioos. Ik ben er mee op wintersport geweest en in de bergen trek ik veel auto's eruit, en hij blijft maar doorgaan waar meniggeen auto moet terug schakelen.
Hartstikke bedankt Jan.
Met vriendelijke groet,
Maurice
Maurice
Betreft:VW t4 syncro tdi 75 km bj 2000.
Ik had met deze bus een electrinisch probleem te weten dat hij regematig niet reageerde op het gaspendaal en dan na uit/aan zetten weer normaal liep. De garage kwam er niet achter en na jaren en 3 gaspendalen verder bij jdw terechtgekomen. Na de volgende afspraak gemaakt te hebben, Jan zou de bus gebruiken en meetapparatuur aanleggen en zodra storing optreed kon hij gelijk gaan opsporen en ging de meter dan qua tarief voor mij lopen, heb ik de bus in zomer 2009 achtergelaten. De storing bleek lastig en natuurlijk niet altijd op te treden maar na ongeveer 6 weken toch gevonden en opgelost,bleek een aansluiting te zijn. Sinds die tijd al weer 12000 km gereden zonder problemen. Ook is er gelijk een andere tuning op gegaan wat resulteerd in beter koppel laag toerental. hij pakt nu op vanaf 1600 toeren en was 2100. Het gebruik nam af van gemiddeld 1 op 8,5 naar 1 op 10,5.
Mijn bus werd keurig gewassen en schoon opgeleverd en rijd weer goed.
Mijn beoordeling over jdw is zeer goed.
Maurits Jansen
Hymer camper van 2004 op basis Fiat 2.8 JTD AUTOMAAT 20.000 km Na een eerdere tuning die daarna de automaat aanstuurde op maximaal reageren, dwz dat bijvoorbeeld de wagen in de 3e versnelling van de automaat, doortrok tot ca 110 km/u voordat er werd opgeschakeld naar de 4e. Dit gebeurde ook bij rustig rijden, resultaat: nerveus schakelgedrag en tijdens de vacantie van 7000 km ca 15% meer verbruik!
Opnieuw laten tunen bij JdW en het normale -rustige- schakelgedrag (bij ca 80km/u naar 4) is weer terug + vermogenswinst als je dat nodig hebt. Voor ik bij JdW via Cosmo terecht kwam heb ik veel bedrijven gemaild en gebeld, m.i. zijn er veel cowboys die zelf de software niet ontwikkeld hebben en beter zijn in gebakken lucht verkopen, dan hun advertentie's waarmaken.
Carel Blazer
Ik heb in juni 2005 mijn Mercedes C 200 CDI (bj 1999 met toen 250.000 km)laten tunen. Ondertussen gaat de teller naar de 400.000 en rijdt de auto nog steeds geweldig. Het extra vermogen dat je hebt, maakt hem erg soepel in het rijden. Ook de vacanties met de caravan naar Zuid Frankrijk zijn geen probleem. Zoals aangegeven is ook het verbruik iets zuiniger geworden. Zeker een aanrader om te doen!
Jan Prins
Bij Jan 'mijn' Seat Altea 1.9 TDI met DSG laten chiptunen..... Waanzinnig!!
Met chip Topauto!! zonder..mwoaah
Zelfs bij seat/VW kwaal van 2 fase vliegwiel topservice van Jan! kan van harte aanbevelen hier uw auto te laten chiptunen!
Marco
Mijn auto is diverse keren terug naar de A-point, uiteindelijk terug naar PON geweest. De Touran 2.0TDI bleef de eerste 100.000km 1:14,2 rijden. Tijd voor tuning (en een goede onderhoudsbeurt bleek later). Jan is een van de weinige die weet wat ie doet, die weet wanneer je te ver gaat, die niet een 'standaard setje' er op zet. Die ook het verschil kent tussen echt tunen en 'social tuning'. Voor diegene die dit niet weten: het anders instellen van de relatie tussen het gaspedaal en het motor-stuursignaal. De auto gaat geen mm harder trekken, maar reageert wel anders op het gaspedaal. Als je je voor de gek wilt laten houden wordt door sommige tuners dit aangepast om je het gevoel te geven dat de auto harder trekt...hé zelfs de leveranciers doen het. Met als gevolg een auto die niet zo goed te regelen is qua snelheid als je langzaam rijdt in een lagere versnelling. Jan kan ook dat aanpassen, zodat ik nu een soepelere auto heb. Maar dat laatste komt ook doordat hij ook een echte tuning van de motor heeft gedaan. Mijn auto trekt harder, rijdt soepeler en verbruikt na ook een goede onderhoudsbeurt (iets wat ze bij A-point blijkbaar niet konden), nu zo'n 1:15.7 (over 5 tankbeurten) met wisselde rijstijl. In een poging mijn zuinigheidsrecord te vestigen heb ik een tank niet harder dan 100km/h gereden, met 1:19,6 als resultaat. Dat voor een Touran van 1600kg! Zonder tuning ben ik niet hoger gekomen dan 1:17. Toen ik voor de onderhoudsbeurt bij de garage was, viel het hun op dat dit een heel mooie, niet standaard tuning was. Ze wilden zelfs weten, wie dat gedaan had. Een compliment dus van een verre concurrent.
Mijn volgende auto gaat meteen naar de tuner i.p.v. dat ik de garantieperiode eerst af wacht.
Martin Anbaum
In het verleden heb ik mijn Audi A3 tdi van 110 pk door de Audi-dealer laten chippen naar 140 pk. Dit werkte niet volledig naar tevredenheid, daarom het over laten doen bij JDW. Alles functioneerde daarna naar tevredenheid, de dip rond 2500 toeren was geheel weg. Na 120.000 km probleemloos Audi gereden te hebben, hebben we de Audi ingeruild op een BMW 320d touring (136pk). Deze auto was beduidend trager dan de Audi, dus ook maar laten chippen door Jan. Gevolg:Een duidelijke vermogenstoename en wat belangrijker is, een merkbaar hoger koppel, ook bij lagere toerentallen. Wij hebben er al weer 60.000 probleemloze kilometers met de gechipte BMW gereden. Bedankt Jan, je hebt ons de uitgave voor de veel duurdere 330d bespaard!
Benny de Weerd
Ben ooit via via in contact gekomen met Jan, die destijds mijn eerste astra tdi van een chipbeurt heeft voorzien. Hoewel de auto maar een 1.7 dieseltje als motor had kon ik na het chippen de 2 liter diesels het nakijken geven. Ook mijn 2e astra direct na aanschaf laten chippen door Jan. Niet alleen het chippen zelf doet hij voortreffelijk, maar ook de service is uitmuntend. Hij heeft van tevoren voldoende en duidelijke informatie verstrekt en ik had de mogelijkheid mee te mogen kijken hoe hij de software opnieuw programmeerde, erg interessant. Inmiddels hebben meerdere kennissen van me ook hun auto's door Jan onder handen laten nemen, het resultaat bij de Cherokee CRD was ronduit verbluffend. Wat een beul...
Stefan Wiessenberg
Ik heb bij Jan inmiddels al twee auto's laten tunen. Een Golf V, 1.9 TDI uit 2006 en een Passat 1.9 TDI uit 2008. Allebei van 105 PK naar circa 135 PK. Voor beide auto's heb ik daar een enorm plezier aan beleefd (nog steeds). Ze zijn allebei zo getuned dat de trekkracht in de hoge toerentallen veel langer aanblijft. Tot dik 4.000 toeren blijft de auto doortrekken. Dat is voor een diesel super en dat verwacht ook niemand (heeft al vele leuke momenten opgeleverd bij stoplichten, ;-)). Grote pluspunt van Jan is zijn persoonlijke aanpak. De klant staat centraal en dat is natuurlijk erg prettig. Daarnaast denk ik dat de methode om de volledige software aan te passen, een hele goede is. Het complete motormanagement wordt daarmee perfect op elkaar afgestemd waardoor slijtage van bepaalde onderdelen niet aan de orde is. Dat is natuurlijk ook belangrijk bij leaseauto's! Er is nog geen dealer geweest die bij mijn auto's heeft kunnen zien dat de software is aangepast, ook dat is wel prettig (i.v.m. garantie, etc.). De prijs hoef je het al helemaal niet voor te laten, die komt niet eens in de buurt van wat die stoethaspels bij de dealer vragen! Kortom, een echte aanrader. Ga zo door Jan! :-)
Francois
Ik heb vorig jaar mijn VW PASSAT 1.9 TDI laten tunen naar 135 pk en ik ben zeer te spreken over de resultaten. De auto rijdt veel rustiger en heeft veel meer power!
Hans Bonants
Na 170.00 km's op een C200cdi (W204) : enorm goed koppel in het gehele toerengebied en een lager (gemiddeld) brandstofverbruik, dit heet niet maar zo even "tunen" maar "perfectioneren van het motormanagement" ervaring: hiervoor 3x bij anderen auto's laten doen, resultaat: veel rook en later motorschade's
Jan
Wij hebben door Jan al diverse (klanten) auto's laten tunen. Stuk voor stuk erg tevreden. Als SEAT dealer staan wij voor optimale service en kwaliteit, Jan past daar perfect bij. Hij gaat alleen voor 100% goed en neemt daar alle tijd voor. Wij kunnen JDW Automotive Electronics absoluut adviseren en kijken uit naar nog vele jaren prettige samenwerking.
Vriendelijke groet, Wesley van Gaal
After Salesmanager SEAT Bakker Harderwijk.
seatbakker.nl
Hoi Jan, bij deze ook mijn recensie van een autodwaas die via een vrienden weg (VEMEKO Vaassen / Dijkstra bedrijfautos’s Heerde) uiteindelijk bij automotive electronics ben terecht gekomen. Ik ben een (trotse) bezitter van een VW LT 35 -70kw- bj 2001. Op zich niets mis mee maar een beetje meer power en koppel was geen overbodige luxe. Ik heb me ook verdiept in de tuning materie en, ja, ook de zgn powerboxen bekeken, MAAR je ‘blokje’ software matig laten kietelen is toch wel het beste en het liefst door specials die de klantvraag kunnen verwoorden. Geen gepruts maar zoals het hoort, kost dan wel een eurootje meer, je bent dan wel spekkoper. Als ik zo vanuit Zweden naar Nederland terugrijdt geef ik de bus bij de afslag op de A1 Osnabruck/Amsterdam, richting de nl.grens, de auto op zijn ‘kloten’- vergeef me het woord-het gaat echt full op trottle tot aan de grens...het is een beetje spielerij...spelen met het gas... De snelheid rond de 170 vasthoudend, turbodruk van 2.1, en dan weer af laten zakken en weer opbouwen....(van huis uit een rustige rijder die zuinig is op de auto(’s)) . Vlot in koppel en snel richting de 170...kortom dat extra stukje vermogen is prettig en zeker een bijkomstigheid—uiteraard bij normale rijstijl- koers ik op 1:12. Dus ook nog zuiniger voor dat geld. Inhalen geen centje pijn, even iets meer gas induwen en je wordt als het ware in de stoel gedrukt.. Tot op heden verder geen problemen gehad met het getunede blok, niets verbrand, geen indianen verhalen...Tuning kilometers gereden iets meer dan 100.000 km...Superlatieven komen echt te kort, maar een bezoekje aan automotive electronics is een regelrechte aanrader. Inmiddels ben ik weer bij ‘Jannes’ aangeland, omdat ik nadat de brandstof -en distributieriem en MAP-sensor(turbo) door Dijkstra bedrijfsauto’s Heerde is TOP/PERFECT vervangen door hen, een gevoel had dat de bus inhield. Jan daarover gebeld en probleem uitgelegd, geen probleem, gaan we naar kijken. Ik had het idee dat bij vervanging van de riemen de tuning ongedaan werd gemaakt, MAAR dat is niet zo. (is door Jan uitgelezen en bevestigd dat dit niet zo is!!) Ondertussen wat testritjes gemaakt door Jan en al snel was de diagnose – turbodruk ventiel stuk...Deze zal asap vervangen worden en dan heb ik mijn ‘bussie’ weer terug als vanouds. Kan de lezers van deze site ook nog mededelen dat mijn VW LT zeker meer waard is dan 2 euro..waarom, omdat de EGR door JAN is afgesloten met dit euromuntje... en “ woar ik vandan komme dut Jan de Weerd ziene name eer an...tis be um de tuning dubbel en dwars ‘WEERD’! “ Hans Hoogeboom- Vaassen
Hans Hoogeboom
Ik ben in het bezit van een Volvo V70 2.4D uit 2004. Deze Volvo levert af fabriek 130pk. Daar mijn Vorige Volvo een V70 D5 met 163pk was kon ik toch niet wennen aan het lagere vermogen van de 2.4D. Hierom heb ik mijn auto laten tunen bij een bedrijf uit Wateringen. Deze tuning was echter niet goed. Na meerdere mislukte pogingen van dit bedrijf ook via de rollenbank kwam ik uiteindelijk bij Jan de Weerd terecht. Deze heeft het probleem keurig opgelost. Hiermee heeft mijn auto nu meer dan 200pk!!! Super Jan!! nogmaals dank.
Ton Heeger
Betreft: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (voorheen 160PK) Heb de auto met zeer goed advies, 4 maanden geleden, laten "behandelen"door Jan. De auto reageerde zeer goed, maar nu vele malen beter en ervaar telkens weer die kick. Het vermogen is omhoog gegaan en het verbruik naar beneden. Ik rij vaak met een aanhanger, maar verneem qua vermogen niet dat hij erachter hangt. Ik ben zeer tevreden over het advies en de begeleiding van deze behandeling van de eerste Insignia Sports Tourer diesel van Nederland welke meer de 200 PK heeft!!!!! Hartelijk dank
Ab (www.workflex.org)
Betreft Transporter T5tdi 130PK 6 Jaar geleden waren wij wat uitgekeken op onze T4 2.5tdi. Via-via kwamen wij in contact met Jan. We hebben onze bus door Jan laten tunen. Geweldig effect. Meer koppel, meer vermogen, dus heel veel meer rijplezier. Deze auto heeft na 400.000Km, een maand geleden, de geest gegeven (bout van distributie-spanrol spontaan, afgebroken). Tot de laatste Km geen verkeerde slag. Nu hebben we een T5 2.5tdi gekocht en gelijk een afspraak gemaakt met Jan. Weer een geweldige ervaring om mee te maken met hoeveel passie en deskundigheid hij het aanpakt. De T5 is een stuk levendiger geworden. Een aanrader. Lody van Osch Biddinghuizen
Lody van Osch
Betreft:Volkswagen Caddy 2.0 TDI. Auto is door Jan onderhanden genomen prima resultaat pakt hem lekker vlot op zonder het gaspedaal diep in te trapppen. Zal dit ook zeker aan mensen die dit voornemens zijn aanraden.
J.W. Petersen
5 jaar geleden mijn auto VW Golf 130 pk TDI van 2002 laten tunen naar 165 pk naar volle tevredenheid. Heb hier 5 jaar en 150.000 km zonder problemen mee gereden. En recent een andere auto Audi A4 1.9 TDI 115 pk Avant laten tunen naar 145 pk. Hier heeft Jan in 1e instantie de turbo iets ontlast omdat deze stond te pingelen. Na 5.000 km normaal rijden heeft hij hem nog iets bijgesteld om dat de turbo te traag reageerde. Hij loopt nu weer super. Zal Jan zeker aanraden bij andere. Hij drukt er niet standaard een hoop vermogen in, maar kijkt ook naar staat van de auto en past daar de software op aan, zodat je de boel niet in de soep rijdt.
Gerwin
Heb bij jan nog net even voor het nieuwe jaar begon 30-12-2010 mijn VW Golf V 1.9 TDI (2006) laten tunen. de atuo is van 105 pk naar 135 pk gegaan. geeft me een kick om er mee te rijden. tis vooral leuk om bij de stoplichten te staan. echt leuk (A) de auto trekt ook nog door bij een hogere snelheid. topie.. het is een aanrader om hier je auto te laten chippen. je krijgt een goeie service.. Jan Bedankt.. Tjuusken
Mike
Ik rijd nu inmiddels 7 weken met mijn getunde VW T4 86 PK. Werkelijk nog geen moment spijt gehad. Echt veel meer trekkracht vooral onderin. Ik rijd veel op cruise control en zelden boven de toegestane snelheden. Maar ook met een behoorlijke aanhanger achter de bus blijft hij ook in de limburgse heuvels strak op snelheid. Zonder aanhanger verbruik ik tussen de 1 op 14,5 en 1 op 15. Hele nette waarden. Hieronder mijn bevindingen bij JDW. Ik ben in het bezit van een VW T4 86 pk. Het vermoeden bestond dat deze reeds getuned was. Toch heb ik bij de koop een tuning bij JDW bedongen. 7 maart bij Jan van JDW geweest. Als eerste actie werd de computer uitgelezen en bleek de auto inderdaad getuned te zijn. Echter Jan legde mij uit aan de hand van de uitleesgegevens dat dit niet erg goed was gebeurd. Jan gaf aan dat hij mijn auto op maximaal haalbare trekkracht kon programmeren maar dat bij veelvuldig gebruik daarvan het zwakste punt de koppeling snel zou verslijten. Normaal word de auto door hem geprogrammeerd op veiliger waarden zodat ook bij veel aanspreken van het vermogen de zaak heel blijft. Op mijn verzoek werd mijn auto eerst maximaal geprogrammeerd waarna een uitgebreide proefrit volgde. Jan hield tijdens de rit met de laptop op schoot het motormanagement in de gaten en ik stuurde. Vooral merkbaar veel meer trekkracht onderin. Hij trok beter dan mijn oude met een powerbox getunde 102 pk. De trekkracht was over het hele toeren gebied erg goed. Bij mijn 102 PK was dit vooral tussen de 2200 en 3000 toeren. Na deze proefrit de auto op de veilige waarden geprogrammeerd. Ook hierbij goede trekkracht maar wel merkbaar minder als bij de eerste proefrit. Toch was de auto hiermee nog steeds prettiger te berijden als mijn 102 PK. Na de proefritten overleg met Jan wat te doen. Sterk of super sterk. Nu rijd ik altijd rustig maar vind het lekker even eenvoudig in te kunnen halen. Voor het trekken van mijn boot kan ik vooral het extra koppel goed gebruiken. Ik heb gekozen voor de sterke variant.
Eric Hendrikse
Jan heeft mijn Skoda Octavia 1.6 TDI 105 pk Greenline getuned. Dit is naar volle tevredenheid. Verbruik is 0,6 liter op de 100 km vermindert.het koppel is met 80 nm toegenomen en +/- 140 pk. dit was voor Jan de eerste Greenline die hij heeft getuned! Jan super bedankt.
Reijer van Velthuizen
Al enige tijd wou ik mijn auto, BMW 525 Diesel laten tunen om meer confort te krijgen bij vooral het inhalen. Mij was bekend dat je dit zomaar aan iedereen kunt uitbesteden. Dit is nogal specialistisch werk, dat velen zeggen te kunnen, maar de meesten allemaal niet weten waar ze nou echt mee bezig zijn. Bij Jan had ik direct aan de telefoon al een goed gevoel over zijn vaardigheden hierin. Dit heeft hij ook bewezen. Aanvankelijk dacht ik niet veel meer te voelen, maar na het maken van kilometers voel ik wel degelijk dat ik veel meer power had gekregen. Met een BMW heb je veel weg contact en daarom voel ik nu ook als ik op de snelweg rij en snel wil inhalen de banden op het asfalt afzetten. Hij is echt heel snel, krachtig en dus comfortabel geworden zoals ik wenste te hebben.
Johnny
Een paar weken geleden heeft Jan de Weert een software-aanpassing aan mijn BMW118D uitgevoerd. Hierdoor zijn het koppel en vermogen aanzienlijk verhoogd. De auto rijdt aanmerkelijk soepeler en trekt veel sneller op. Met name het accelereren van 90 tot 140 km/h gaat daarbij stukken sneller. Ik ben erg tevreden. De aanpak van Jan wijkt wat af van wat je doorgaans vindt in ‘chiptuningswereld’. Jan gaat daarbij opvallend ambachtelijk te werk. Geen standaard ingekocht software pakketje wat even wordt geupload. Jan programmeert en meet gewoon zelf. Daarom beveel ik JDW automotivelectronics van harte aan bij een ieder die zijn auto vakkundig wil laten chiptunen. Bas van Sterkenburg
Bas van Sterkenburg
Via via dit adres gekregen van m'n oom. Aangezien het mijn eerste keer was dat ik een auto liet tunen, was ik er nog niet helemaal zelf verzekerd van. Ging van een polo 9n3 gti naar een opel corsa ecoflex, en vond dat die wel iets meer power kon gebruiken. Zeer verrast, auto acceleert super, top snelheid heb ik nog niet uitgeprobeert, verbruik is na genoeg hetzelfde gebleven. Enige minpunt, ik verwachte een arbeidsduur van 2 a 3 uur, dagje vrij genomen, half in gepland, uiteindelijk duurde het zo'n 10 uur. Omdat Jan zelf de software maakt, kan het bij auto's die hij nog niet getuned heeft wel iets langer uitpakken dan staat aangegeven. Maar goed, ik ben zeer tevreden over het resultaat, heb Jan ook leren kennen, echte vakman die verantwoordelijk je auto tuned. Mocht ik ooit weer een keer een auto laten tunen, dan word dit mijn adres. Een aanrader voor iedereen.
Peter
Afgelopen week mijn Mercedes C220 (2013) laten tunen. van 163PK naar 193PK gegaan. Voor wat ik begreep heeft Jan er aardig tijd ingestoken en het resultaat is er zeker naar. Betrouwbaar adres met de nodige expertise. Kortom, aanrader!
Bas Koppelman
Een maandje geleden reeds mijn 3e bus door Jan laten tunen en weer naar volle tevredenheid, aangezien ik altijd rond de 500kg aan gereedschap en materiaal in mijn bus heb was 102pk aan de krappe kant, na het bijstellen van de software door Jan rijd hij als een trein, ook met volle belading of een hoogwerker erachter. Jan, bedankt, en tot de volgende bus... ;-))
Den Heijer Zonwering
Ik heb m'n BMW 318D Touring (2009) laten tunen door Jan. Tunen ging helaas niet indirect via de OBD ingang. Dus Jan moest de processor eruit halen en het tunen direct doen. Het is me opgevallen dat hij echt zijn vak verstaat: waardes aanpassen waar het kan, maar alles binnen de bandbreedtes houden. Resultaat: de auto heeft nu vooral langer vermogen in iedere versnelling. Dus hij blijft langer doorgaan. Erg prettig rijden. De auto is van 136 pk/300 Nm naar +/- 175 pk/370 Nm gegaan. En dat is goed merkbaar!
Bas